Pozycjonowanie stron www Olsztyn

Bądź na Topie
pozycjonowanieOlsztynpozycjonowanie Olsztynpozycjonowanie stronpozycjonowanie stron Olsztynpozycjonowanie wwwpozycjonowanie www Olsztynpozycjonowanie stron w Olsztynie

Zoptymalizuj swoją stronę


Zamawiam

Z raportu dowiesz się:

Szukaj

Aktualności

wstecz

O czym należy pamiętać projektując swoją stronę internetową

Reklama internetowa jest najskuteczniejszą formą reklamy. Niestety nawet dobrze prowadzona internetowa kampania reklamowa nie jest gwarantem sukcesu. Na powodzenie wpływ mają również inne czynniki, nie tylko sama reklama, czy dobrze określony target. Ważnym elementem kampanii reklamowej jest strona internetowa, jej wygląd, intuicyjność nawigacji, ale także sama oferta.

Ciekawy projekt strony i sposób przedstawienia oferty zainteresują klienta.

Pamiętaj, że projekt strony to jedynie 20 % sukcesu Twojego biznesu - pozostałe 80% to dobrze napisana oferta.

Serwis internetowy ma dwie zasadnicze zalety - nieograniczona ilość miejsca na prezentację i niski koszt jej wytworzenia, dlatego strony www pełnią głównie funkcję informacyjną.

Zarówno materiały drukowane, jak i reklama w innych, niż internet, mediach stają się informacją wstępną. Zawierają zwykle element identyfikacji wizualnej - najczęściej logotyp i adres www pod którym można uzyskać szczegółowe informacje na temat oferty, obejrzeć zdjęcia, prezentacje interaktywne, etc.

Internet daje ogromne możliwość oddziaływania na klienta, znacznie większe niż pozostałe media. Czy naprawdę stać Cię na rezygnację z takiego narzędzia marketingowego?

Opisz i zaprezentuj markę swojego produktu tak, aby wyczerpać temat i nie pozostawić miejsca na dodatkowe pytania, wątpliwości czy nawet wahanie klienta.

Internauta nie musi przeczytać wszystkich zamieszczonych na stronie informacji - przeczyta tylko to co go najbardziej interesuje. Ograniczając ilość informacji jakie zamieszczasz na swojej stronie tylko do krótkiego opisu oferty - kierujesz uwagę internautów na temat Twojego produktu i usług. Pamiętaj jednak, że nigdy nie wiesz jak bardzo zainteresowany tematem jest internauta odwiedzający Twój serwis. Niestety nie wiesz także jaka cecha Twojego produktu zadecyduje o sfinalizowaniu sprzedaży. Im więcej informacji umieścisz, tym łatwiej bedzie Twojemu klientowi odnaleźć dokładnie to co go zainteresuje w Twoim produkcie czy usłudze.

Obawiasz się zapewne, że zanudzisz internautów tak dużą ilością tekstu. Zastanawiasz się czy taki nawał informacji nie zniechęci go do Twojej strony www.

Twoje obawy byłyby uzasadnine gdyby na Twoją stronę wchodziły tylko osoby przypadkowe. Osoba, która trafi na Twoją stronę z wyszukiwarki jest zainteresowana Twoją ofertą,. Dlatego z zainteresowaniem zapozna się ze wszystkimi dostępnymi informacjami. Nie pozbawiaj swojego klienta tych możliwości, jeśli jego potrzeba informacji nie zostanie zaspokojona - będzie szukał potrzebnych danych u Twojej konkurencji i prawdopodobnie właśnie tam dokona zakupu.

Pamiętaj także, że serwis www to nie katalog drukowany, klient sam decyduje o tym co i w jakiej kolejności przeczyta. Sam też decyduje o tym czy zapozna się z całą przedstawioną ofertą, czy z jej częścią.

Jeśli internauci wchodzący na Twoją stronę z wyszukiwarki i nie zostają na niej dłużej niż 20 sekund - zastanów się dlaczego.

  • Gdy internauci są pierwszy raz na Twojej stronie, nie wiedzą gdzie i jak mają szukać. Widzą tylko niektóre elementy takie jak logotyp, czy umieszczone na stronie nagłówki. Masz dokładnie 30 sekund aby przekonać internautę o tym, że jest we właściwym miejscu, że właśnie na Twojej stronie znajdzie wszystkie potrzebne mu informacje.
  • Uwagę internautów przyciągają nagłówki. Umieszczając je w swojej ofercie, sformułuj je w taki sposób, aby utwierdzały go w przekonaniu, że informacje, których poszukuje znajdzie właśnie tutaj. Pamiętaj, że nagłówki to reklama Twojej strony, ich efektywność łatwo sprawdzisz w statystykach odwiedzin.

Pisząc ofertę staraj się nie używać zdań wielokrotnie złożonych. Znacznie bardziej efektywne są zdania pojedyncze. Człowiek zapamiętuje tylko jedną informację z przeczytanego zdania. Przedstawiając ofertę stosuj wypunktowania. Długie akapity powodują, że jednokrotne, szybkie ich przeczytanie nie wystarczy do pełnego zrozumienia zaprezentowanej w nich treści i wynikających z Twojej oferty korzyści.

Nie zapominaj o tym, że:

  • Wszyscy, nawet najlepiej wykształceni ludzie, łatwiej przyswajają informacje przedstawione w krótkich i jasnych zdaniach.
  • Internauta odwiedził już inne strony internetowe
  • Ludzie nie mają czasu na wielogodzinne przeglądanie ofert.
  • Z monitora czyta się gorzej niż z kartki papieru.

Pamiętaj także o generalnej zasadzie pisania tekstów marketingowych - opisach w stronie czynnej. Czasowniki "być" i "jest" to wrogowie skutecznej reklamy internetowej. Opis w stronie biernej jest statyczny. Klienta nic nie porusz, a wręcz nuży i usypia. Jeśli chcesz coś sprzedać Twoja oferta musi być dynamiczna i prowadzić klienta do najbardziej oczekiwanej reakcji - zakupu produktu.

Wnioski nasuwają się same - znacznie bardziej efektywne są krótkie, jasne i dosadne akapity napisane w stronie czynnej. Większe partie informacji warto oddzielić nagłówkami lub umieścić je w oddzielnych zakładkach.

Długie, skomplikowane zdania, które w zamyśle twórcy, mają robić wrażenie profesjonalizmu. Pozbawiają jednak internautę początkowego zainteresowania i chęci poznania Twojej oferty, z którymi wchodził na Twoją stronę.

Nigdy nie zapominaj o tym, że na pierwszej stronie wyników wyszukiwarki znajduje się jeszcze 9 innych linków. Linków do stron Twoich konkurentów.

 

 

 

 

 

do gry



Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.

Bez tych plików serwis nie będzie działał poprawnie. W każdej chwili, w programie służącym do obsługi internetu, można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Zapoznałem się z informacją