Pozycjonowanie stron www Olsztyn

Bądź na Topie
pozycjonowanieOlsztynpozycjonowanie Olsztynpozycjonowanie stronpozycjonowanie stron Olsztynpozycjonowanie wwwpozycjonowanie www Olsztynpozycjonowanie stron w Olsztynie

Zoptymalizuj swoją stronę


Zamawiam

Z raportu dowiesz się:

Szukaj

Aktualności

wstecz

E-marketing w pojęciach

B2B (Business To Business) - relacja między firmami obejmująca: przygotowanie ofert, realizacje zamówień, wystawianie dokumentów związanych z transakcjami, marketing.
BANNER– szeroki, poziomy pasek służący jako reklama internetowa. Treści prezentuje głownie w formie animacji (Flash lub GIF). Bannery zawiera zwykle link odsyłający do strony reklamowego produktu.
BAZA DANYCH - zbiór danych zarządzany przez określony system. System zarządzania danymi pozwala na dostęp do informacji. Przeważnie przechowywane są bazy danych tekstowych i liczbowych, ale jest już możliwe gromadzenie danych typu: grafika, muzyka itp.
BUTTON -reklam internetowa o mniejszy rozmiarach niż banner.


CLIC – przekierowanie użytkownika na określoną stronę poprzez kliknięcie na reklamę lub link
CLIC THROUGH RATE (CTR) – główny miernik skuteczności reklamy internetowej. Pokazuje odsetek internautów, którzy kliknęli na reklamę danego produktu i zostali przeniesienie na inna stronę
COST PER MILLENIUM/COST PER THOUSAND (CPM/CPT) – wytyczne cenowe reklamy internetowej. CPM szacuje wartość (cenę) wyświetlenia 1000 odsłon określonej reklamy.
COOKIE (dosł. ang. “ciasteczko”) - krótki tekst informacyjny, wysyłany przez serwer oglądanej strony. Stosowany głównie w przypadku liczników, sklepów internetowych, sond i stron wymagających logowania.
COST PER ACTION (CPA) - należność pobierana za zarejestrowane się np. złożenie zamówienia, zapisanie się na listę wykonane w ramach prowadzonej kampanii reklamowej.
COST PER CLICK (CPC) – opłata za jednorazowe kliknięcia w reklamę.
CONVERSION RATE (CR) – sposób określania procentu pożądanych zachowań internatów w określonej sytuacji


DNS (ang. Domain Name System) - zbiór serwerów oraz protokół komunikacyjny umożliwiający zamianę adresów używanych przez internatów na adresy zrozumiałe dla sieci komputerowej.
DOMENA INTERNETOWA – adres, który wpisuje się w przeglądarce www, by przejść do danej strony. Domena internetowa umożliwia także korzystanie z poczty elektronicznej. Domena internetowa, poza serwerem wirtualnym jest absolutnie niezbędnym elementem, koniecznym do uruchomienia strony internetowej.


EKSTRANET (Extranet) – połączenie minimum dwóch sieci intranetów, w celu udostępnienie własnych zasobów informacyjnych dla pracowników danej firmy oraz jej klientów dla lepszej współpracy.
E-MAIL -jedna z najpopularniejszych usług internetowych, pozwalająca na przesyłanie wiadomości tekstowych, zdjęcia, obrazków oraz dokumenty.



FAQ (Frequently Asked Questions) – zbiór odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące określonej strony internetowej.
FLASH - technologia tworzenia plików animacyjnych, opracowana przez Macromedia. Stosowne głównie w reklamach lub do uatrakcyjnienia witryny internetowej.


GIF (ang. Graphics Interchange Format) – niewielki plik graficzny, używany przy reklamach lub stronach internetowych.
GEOTARGETING - system zezwalający na nadawanie reklamy, zależy od miejsca zamieszkania z jakiego użytkownik podłącza się do internetu, określany na podstawie adresu IP internauty.


HOSTING - udostępnianie przez dostawcę usług internetowych zasobów serwerowni, oddanie do dyspozycji konkretną część dysku twardego. Objętość ta służy do przechowywania plików, w których znajduje się treść stron internetowych. Hosting to także udostępnienie przestrzeni dysku jako miejsca dla plików ze skrzynek mailowych.
HTML (ang. HyperText Markup Language) - główny język programistyczny, opart na znacznikach, używany przy tworzeniu stron internetowych.


INTERNET – światowa sieć komputerowa, łącząca wszystkie komputery do niej podłączone bez względu na miejsce zalogowania
INTERSTITIAL - reklama internetowa, ukazująca się w oddzielnej karcie przeglądarki przed załadowaniem właściwej strony internetowej.
INTRANET - sieć komputerowa licząca przeważnie kilka komputerów (np. w firmie), pozywająca na korzystanie z usług internetowych.
IP (adres IP) – indywidualny numer wszystkich urządzeń sieciowych


JPG (*.jpg, *.jpeg) – jedne z najczęściej użynanych formatów graficznych przy tworzeniu stron internetowych. Metoda JPG pozwala uzyskać bardzo dużą kompresję obrazu, nawet 20:1 kosztem zaniku niektórych elementów, przeważnie niewidocznych.


LINK / HYPERLINK (łącze, hiperłącze) – element nawigacyjny pozwalający na przemieszczanie się pomiędzy stronami i podstronami internetowymi lub dokumentami.


MAILING – elektroniczna reklama internetowa, działająca na zasadzie przesyłania listów reklamowych do właścicieli darmowych skrzynek mailowych.
MEDIAPLAN - plan skorzystania z witryn w kampanii reklamowej, zawierający temat wartości techniczne reklamy (rozmiar, waga, format), cenę oraz prognozowaną efektywność przeprowadzonej kampanii reklamowej.
MEDIALAYER (top layer, floating ad) - interaktywna forma reklamy, w oknie przeglądarki internauty pojawia się grafika, poruszająca się w dowolny sposób na witrynie.
METEOTARGETING - system umożliwiający emitowanie reklamy zależnie od aktualnej pogody, oparty na bieżących informacjach meteorologicznych


NEWSLETTER - elektroniczna biuletyn, przesyłany okresowo drogą mailową do prenumeratorów.


POP-UP / POP-UNDER - (z ang. tzw. "wyskakujące okienko")
– reklam internetowa, polegająca na automatycznym wyświetlaniu nowego okna o określonej treści w przeglądarce internetowej
PRZEGLĄDARKA – program umożliwiający serfowanie po stronach internetowych (Microsoft Internet Explorer, Mozilla Firefox, Opera, Netscape, Safari)
PAKIET KONT E-MAIL – podstawowa część hostingu, dzięki czemu można odbierać i wysyłać poczta e-mailową


REKOMENDAJE MEDIALNE
– zbiór witryn internetowych przeznaczonych do realizacji określonej kampanii reklamowej wraz z uzasadnieniem i celowością ich wyboru.


SKY-SCRAPPER – pionowa reklama internetowa przeważnie w formacie flash, gif lub jpg, znajduje się w lewej lub prawej kolumnie serwisu internetowego.
SPAM - elektroniczne listy przekazywane do właścicieli skrzynek mailowych bez ich wiedzy i akceptacji.
SERWER WIRTUALNY – wyodrębniana cześć specjalnego komputera, jego wydajność i moc jest zdecydowanie większa niż w zwykłych komputerach. Na serwerze zapisane są pliki strony internetowej (dokumenty, zdjęcia).



TARGETING
- emitowanie reklamy dla określonego użytkownika, ponadto system może wyświetlać reklamy o danej porze dnia i konkretne dni tygodni.
TCP/IP - protokół komunikacyjny umożliwiający łączenie komputerów za pośrednictwem sieci.


UNIKLANY UŻYTKOWNIK (Unique User)
– użytkownik korzystający w konkretnym obrębie czasowym z określonego serwisu internetowego (prawdopodobna liczba internautów przeglądających daną witrynę).


WYSZYKIWARKA INTERNETOWA
- program bądź strona internetowa, umożliwiające internautom sprawne odnalezienie informacji w sieci.

 

 

do gry



Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.

Bez tych plików serwis nie będzie działał poprawnie. W każdej chwili, w programie służącym do obsługi internetu, można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Zapoznałem się z informacją